11 Ocak 2011 Salı

Muhteşem yemekhane ve special mönüler !


Her zaman söylerim 'Ben yaşamak için yemek yemiyorum ; yemek yemek için yaşıyorum abii '  Meşhur sözümü bana yineleten olay tabii ki bugünkü öğle yemeği.

Bugün yemekhanedeki muhteşem üçlü : çorba-ıspanak-makarnaydı.Çorbayı artık sadece bulanık su olarak değiştirdi  harika aşçımız bu yüzden artık çorba içme yasağı uyguluyorum kendime (en azından sadece fabrikada, bu açıdan geçici bi çözüm denilebilir. ) yoksa mazallah bağırsaklarım kuruyacak :=)

Ispanak ; o da yenilebilir aslında ama onda da 'kum ' sendromu oluştu.Eee 200 den fazla kişi çalıştıran harika ! fabrikamızda ne kadar temiz yıkanır ki ıspanak..Yerken ağzınıza gelecek kırt kırt sesi eşliğindeki kuma razı olacaksınız..Bi parça demir alacaz diye içerde harç  oluşturmaya değmez :)  varsın eksik kalsın o demirde.Benim gücüm bana yeter,Temel reis olmayacağım ya...

Makarna ; ne bi sos , ne bi salça abi haşlayıp koyuyorlar önümüze..Hatta haşladıktan sonra yağda bi döndürmüyorlar diye düşünmüştüm ; ama geçen gittim yemekhanede yapım aşaması devam ediyordu bizzat sordum allahtan onu yapıyorlarmış.( Allah razı olsun yaa !)

Durum böyle olunca benim de  yemek kültürümde yeni bir sayfa açıldı.Şöyle ki ,
Çorba zaten içmiyorum , ıspanak açgözlü olduğum için alıyorum ama yemiyorum.Amaç masada çeşit olsun.Elde kalan tek şey makarna..Ehh bembeyaz boş bir makarnayı bugün Ossy nin buluşuyla çiğ salçayla karıştırıp yedik mecburen...Bu kadarını yapacağım da hiç aklıma gelmezdi yani.Öyle çocukken ekmek salça yemişlerden de olmadığım için pek  bi sevmezdim kendilerini..Allahtan kendimi koşullara çabuk alıştırabiliyorum. (Sanırım bu alışkanlığımda üniversitedeyken evde kalmış üç günlük yemeği bile yemişliğimden geliyor :)

Sonuç olarak çorba-ıspanak-makarna üçlüsü , makarna-salça-ayran üçlüsüne dönüştürüldü ve mideye indirildi.

Ben artık kendimi düşünmekten vazgeçtimde ; zavallı Ossy'ciğime işe alındıktan sonra şartlar ve çalışma koşulları hakkında bilgi verirken 'yemekhanemizde açık büfedir.' demiş bizim patron.Ben şimdiye kadar ( ki ikimizinde bir yılı geçti burada işe başladığımız,hatta aynı gün başladık ) 'kuru' dan başka açık  büfe olan bir yemek görmedim.Demek ki neymiş ; birşeyi abartıp sallayacaksak destekli sallamamız gerekiyormuş.Çünkü gün olur o söylediklerin bir gün karşına çıkar.O zamanda bizim patron gibi 'siz evinizde ne yiyiyorsunuz ' gibi saçmasapan bi cümle kurarsınız ve millet bi tarafıyla güler size..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder